مجله الکترونیکی پزشک روز

جدیدترین اخبار و مقالات پزشکی از معتبر‌ترین منابع

امروز : پنجشنبه , ۲۰ اسفند , ۱۳۸۸

مصرف زیاد سویا خطر بروز بیماری ریوی مزمن مسدود کننده (BPCO) را کاهش می‌دهد

بدست آرش جهانگیری • ۲۱ تیر ۱۳۸۸ • دسته: تغذیه • 85 بار نمایش

مطالب مرتبط :

  • نوشته مرتبطی وجود ندارد



مصرف زیاد سویا خطر بروز بیماریهای تنفسی را کاهش می‌دهد

پژوهشگران استرالیایی در تحقیقات خود نشان دادند که مصرف میزان زیادی سویا در رژیم غذایی روزانه می تواند در برابر بیماریهای تنفسی یک نقش حفاظتی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشک روز به نقل از سایبرمد ، محققان دانشگاه فناوری کارتین با آزمایش بر روی ۲۷۸ بیماران متاثر از بیماری BPCO (بیماری ریوی مزمن مسدود کننده) بین سنین ۵۰ تا ۷۵ سال و ۳۴۰ فردی که از آسیبهای تنفسی رنج نمی بردند عادات غذایی هر دو گروه را بررسی کردند و کشف کردند که افراد سالم به طور متوسط ۶۰ گرم در روز و افراد بیمار به طور متوسط ۴۵ گرم در روز سویا مصرف می کردند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد سویا در رژیم غذایی می تواند خطر بیماری BPCO را کاهش دهد.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: “عادت به مصرف غذاهای برپایه سویا منجر به کاهش مشکلات تنفسی می شوند.”

admin

اخطار ! این مطلب برای اولین بار توسط مجله الکترونیکی پزشک روز منتشر شده و کپی برداری از آن به هر نحو تنها باذکر نام کامل " مجله الکترونیکی پزشک روز " مجاز می‌باشد !
فرستادن نامه به این نویسنده | همه‌ی نوشته‌های آرش جهانگیری

دیدگاه خود را بیان کنید.